Ta strona używa plików Cookies. Korzystając z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia

Zamknij

REFERENCJE

Salon Volvo Warszawa 990 m2

Firma VOLVO od lat stawia na naturę i ekologię. Podłogi w salonach samochodowych VOLVO są najczęściej drewniane, zaolejowane naturalnym olejem . Tutaj wykorzystano olej TEC 1 HS. Podłoga jest systematycznie czyszczona Emulsją pielęgnacyjną i konserwowana Polish Plus firmy Bautec

Raport z budowy

Obiekt: Salon samochodowy i centrum techniczne „Dom Volvo”; adres:  Warszawa ul. Puławska 558/560

Projekt : Volvo

Rodzaj podłogi : dębowy parkiet przemysłowy

Generalny wykonawca remontu : Daldehog Polska Sp. z o.o.

Dostawca technologii podłogowej :  Firma Bautec Polska Sp. z o.o.; Wrocław

Zastosowane Materiały:  Bautec , Kiesel

Wykonawca prac podłogowych:  DK Technik Warszawa, autoryzowany wykonawca Bautec Polska

 

Firma Bautec Polska Sp. z o.o. została wybrana przez firmę DOM VOLVO jako główny dostawca materiałów podłogowych oraz technologii wymiany posadzki, w swoim salonie samochodowym zlokalizowanym w Warszawie przy ulicy Puławskiej. Podstawowe wymagania inwestora jakim musieliśmy sprostać w trakcie wymiany podłogi, to wykonywanie prac bez konieczności wyłączenia z eksploatacji części biurowej salonu, przeniesionej na czas remontu na antresolę. Wymagało to takiego opracowania technologii, doboru materiałów oraz harmonogramu robót, aby pracownicy salonu nie byli narażeni na jakiekolwiek niedogodności i zakłócenia w pracy  oraz obsłudze klientów. Zakres prac obejmował usunięcie istniejącej posadzki, przygotowanie podłoża oraz instalację i wykończenie parkietu. Nie mogły być zastosowane żadne produkty zawierające nawet w minimalnym stopniu szkodliwe dla zdrowia związki chemiczne. Całkowity termin wykonania prac wynosił 14 dni.

Inwestor zdecydował na zastosowanie w salonie sprzedaży  parkietu przemysłowego wykonanego z jasnego drewna dębowego. Ekskluzywny charakter wnętrz salonu oraz chęć uzyskania jak najbardziej naturalnego wyglądu podłogi drewnianej to efekt jaki chciał uzyskać architekt projektujący aranżację wnętrz skandynawskiego koncernu samochodowego Volvo. Założenia projektanta dotyczyły również wymogów eksploatacyjnych, więc nie bez znaczenia  przy wyborze technologii wykończenia podłogi były również takie parametry posadzki jak maksymalnie wysoka wytrzymałość powierzchni użytkowej na ścieranie, odporność na plamy pochodzące od ogumienia samochodowego oraz łatwość codziennej pielęgnacji w trakcie funkcjonowania salonu samochodowego.

Firma Bautec Polska  zaproponowała inwestorowi jeden z najbardziej zaawansowanych system zabezpieczenia podłóg drewnianych  polegający na zastosowaniu oleju TEC 1 HS jako warstwy podkładowej i pokrycie go dwoma warstwami półmatowego lakieru AQUA PLATINIUM. System ten pozwala na osiągnięcie niezwykłego efektu. Polega to na tym, że olej TEC 1 HS poza głęboką impregnacją drewna podkreśla jego naturalną kolorystykę i sprawia, że słoje stają się bardziej wyraziste. Olej jako podkład pod lakier nie zamyka porów w drewnie co z kolei powoduje,  że nawet po nałożeniu dwóch warstw lakieru, jego powierzchnia odwzorowuje znakomicie strukturę drewna. Zastosowany lakier AQUA PLATINIUM tworzy bardzo odporną na zużycie i łatwą w pielęgnacji warstwę użytkową. AQUA PLATINIUM to dwuskładnikowy, czysto poliuretanowy lakier przeznaczony do pomieszczeń mieszkalnych, użytkowych i sportowych. Lakier jest zgodny z najnowszymi światowymi wymaganiami w zakresie ekologii i bezpieczeństwa pracy.

Prace związane z wymianą posadzki rozpoczęto od mechanicznego usunięcia istniejącego pokrycia, którym były eksploatowane od przeszło 10 lat płytki podłogowe Wicanders Vinyl Comfort. Ponieważ były one przyklejone bezpośrednio do podłoża klejem kontaktowym usunięcie ich bez zniszczenia podkładu wymagało zastosowania specjalnego Strippera z samoczynnym napędem. Pozwoliło to na bardzo szybkie i bezpyłowe usunięcie płytek w taki sposób, że nie nastąpiły praktycznie żadne znaczące uszkodzenia podłoża. Minimalne ubytki podkładu, które wystąpiły w miejscach pęknięć i dylatacji przeciwskurczowych wypełniono szybkoschnącą masą naprawczą SERVOPLAN R300S i żywicą naprawczą OKAPOX GF-M. Czasy schnięcia tych materiałów i osiągnięcie całkowitej wytrzymałości po bardzo krótkim czasie pozwoliły na to by już po dwóch godzinach od wykonania napraw przystąpić do gruntowania podłoża. Jako grunt wzmacniający zastosowano środek Bautec Primer PU. Jest to jednoskładnikowy, nie zawierający rozpuszczalników produkt przeznaczony do wzmacniania podłoża przed klejeniem parkietu czy wylewaniem masz szpachlowych. Grunt TEC PRIMER PU spełnia wymagania ekologiczne EC1 jako materiał o niskiej emisji. W trakcie nakładania gruntu na powierzchnię ok. 10002 nie wydzielał się żaden przykry zapach, który uniemożliwiłby pracę ludziom w funkcjonującej normalnie pozostałej części salonu. Czas schnięcia tego gruntu w normalnych warunkach wynosi niespełna 4 godziny. Po tym czasie możliwe jest klejenie parkietu. Do klejenia mozaiki przemysłowej zastosowano  dwuskładnikowy klej poliuretanowy TEC PU 2K. Podobnie jak grunt PRIMER PU, również i klej poliuretanowy TEC PU 2K  jest produktem o niskiej emisji i nie zawiera rozpuszczalników. Długi czas pracy kleju, jego plastyczna konsystencja i znakomite własności wytrzymałościowe umożliwiają klejenie podłóg drewnianych każdego rodzaju na odpowiednio przygotowanym podłożu. Klej TEC PU 2K całkowitą wytrzymałość mechaniczną osiąga już po 72 godzinach i po tym czasie firma wykonawcza przystąpiła do cyklinowania a następnie szlifowania parkietu. Końcowe polerowanie parkietu pod olej TEC 1 HS wykonano maszyną jednotarczową stosując siatkę o gradacji 120. Wszystkie krawędzie parkietu i trudnodostępne miejsca szlifowano ręcznie lub szlifierką krawędziową zwracając uwagę na usunięcie rys pochodzących od cyklinowania, które mogłyby być widoczne po nałożeniu oleju.

Olej TEC 1 HS nakładano przy zastosowaniu gładkiej stalowej szpachli, co pozwala na równomierne rozprowadzenie go na powierzchni drewna w odpowiedniej ilości. Średnie zużycie tego oleju na parkiecie dębowym nie przekracza 30g/m2. Po ok. 15 minutach od nałożenia oleju, kiedy parkiet został już odpowiednio głęboko zaimpregnowany, drugi pracownik firmy DK Technik rozpoczął polerowanie powierzchni maszyną jednotarczową wcierając go równomiernie aż do uzyskania jednorodnej, matowej powierzchni. Najlepszy efekt polerowania oleju Bautec osiąga się stosując pad poliestrowy w kolorze beżowym.

Olej pozostawiono do wyschnięcia na 12 godzin i po odkurzeniu powierzchni rozpoczęto nakładanie lakieru AQUA PLATINIUM. Lakier przed użyciem należy dokładnie wymieszać w utwardzaczem w proporcji 1:10. Do nakładania tego typu lakierów stosujemy zawsze specjalne wałki Bautec Microstar, które pozwalają na osiągnięcie optymalnego zużycia wahającego się w zakresie od 120-130g/m2 oraz powierzchni zewnętrznej lakieru o idealnej jakości.

Ze względu na bardzo dużą powierzchnię lakierowania (ok.1000 m2) oraz niekorzystne warunki panujące w pomieszczeniu (nieustannie działająca klimatyzacja i nadmuch powietrza) należało lakier nakładać bardzo sprawnie. Lakierowanie prowadziło równolegle 4 pracowników. Po ok. 12 godzinach pierwsza warstwa lakieru była gotowa do wykonania szlifowania między warstwowego, które należy wykonać przed nałożeniem kolejnej warstwy lakieru AQUA PLATINIUM. Po zmatowieniu powierzchni siatką szlifierską o gradacji 120, całą powierzchnię odkurzono i przystąpiono do nałożenia drugiej, finalnej warstwy lakieru. Po 12 godzinach podłogę można było już użytkować. Jednak ze względu na to, że lakiery poliuretanowe na bazie wodnej osiągają całkowitą wytrzymałość mechaniczną i chemiczną po ok. siedmiu dniach, umycie podłogi specjalnym płynem Bautec CLEAN oraz nałożenie pierwszej antypoślizgowej powłoki pielęgnacyjnej Bautec WAX wykonano dopiero po tym czasie.

Wszystkie prace prowadzone w Salonie Dom Volvo były prowadzone pod nadzorem generalnego wykonawcy, inspektora oraz doradcy technicznego firmy Bautec Polska.

Powrót